خانه / اخبار کوتاه / آمبولانس فداغ به دستور شبکه بهداشت شهرستان گراش به خلیلی منتقل شد

آغاز بیستمین مرحله استانی جشنواره بین المللی قصه‌گویی در بندرعباس

IMAGE636390044056801779

ناهید پذیرایی رابط بیستمین جشنواره قصه گویی و کارشناس فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان از رقابت 22 قصه‌گوی هرمزگانی وفعالیت 120 قصه‌گو در سطح هرمزگان در این دوره از جشنواره خبرداد

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان،ناهید پذیرایی کارشناس فرهنگی هرمزگان و رابط بیستمین جشنواره قصه‌گویی اظهار داشت: بیستمین جشنواره استانی قصه‌گویی در هرمزگان در بخش‌های مربیان کانون، نوجوان، آزاد، پدربزرگ‌ها و مادر بزرگ‌ها، بخش فراگیر (زبان اشاره) و رضوی برگزار می‌شود.

وی در تشریح برگزاری جشنواره با بیان اینکه مقدمات برگزاری بیستمین جشنواره قصه‌گویی استانی از تیرماه سال گذشته با برگزاری کارگاه‌های آموزشی صحیح قصه‌گویی و براساس آن آغاز شد، ادامه داد: قصه‌گویی از جمله شیوه‌های استفاده از متون کهن در قصه‌گویی و قصه‌گویی و داستان سرایی دو نمونه از کارگاه‌های آموزشی قصه‌گویی بود که با حضور استاد خانجانی داور ملی قصه‌گویی برای مربیان و قصه‌گویان استانی برگزار گردید.

رابط بیستمین جشنواره استانی قصه‌گویی در هرمزگان گفت: برای این دوره از جشنواره آثار93 قصه‌گو در سطح شهرستان‌ها و بندرعباس دریافت شد که از این تعداد 22 قصه‌گو انتخاب و یکم شهریور ماه در بندرعباس باهم رقابت می‌کنند که در نهایت شش نفر از برترین‌های قصه‌گویی این جشنواره به مرحله کشوری راه می‌یابند.

به گفته پذیرایی، در بخش اول داوری مربیان کانون 9 قصه‌گو، نوجوان 8 نفر، آزاد سه نفر، پدربزرگ ومادربزرگ‌ها نیز دو نفر و در سایر بخش‌ها هرکدام یک نفر قصه‌گو انتخاب شده است.

 

ارتقا سطح کیفی آثار؛ امتیاز ویژه جشنواره بیستم/ فعالیت 120 قصه‌گو در سطح هرمزگان

 

وی با اشاره به راهیابی 3 نفر از قصه‌گویان به مرحله کشوری نوزدهمین جشنواره قصه‌گویی افزود: در بیستمین دوره این جشنواره در بخش پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها، یک پدربزرگ از شهرستان میناب و یک مادربزرگ از بندرعباس انتخاب شده‌اند و همین مادربزرگ که متولد سال 1327 می‌باشد، سال گذشته نیز در سطح ملی دعوت شد.

کارشناس فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان هرمزگان با بیان اینکه خوشبختانه در این دوره از جشنواره آثار در سطح بالاتری قرار دارد، بیان داشت: ارائه شیوه‌های قصه‌گویی و ارسال آثار باکیفیت و رقابت در سطح بالاتر از امتیازهای ویژه بیستمین جشنواره قصه‌گویی است.

وی عنوان کرد: برگزیدگان بخش رضوی به شانزدهمین جشنواره بین المللی امام رضا (ع) نیز راه می‌یابند.

رابط بیستمین جشنواره استانی قصه گویی در هرمزگان خاطرنشان کرد: در استان هرمزگان در مجموع 120 قصه‌گو فعالیت دارند که 86 نفر آن‌ها در شهرستان‌ها و 34 نفر درمرکز استان است.بیش‌ترین تعداد قصه‌گویان با 21 قصه‌گو مربوط به شهرستان میناب می‌باشد.

 

 

تاریخ انتشار: 31 مردادماه ۹۶
کدخبر:۲۹20

درباره‌ی فداغ نيوز

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*


8 + 2 =